piątek, 31 października 2014

Einsteina Sen i Mit Życia

Kilka postów temu pisałem o śnie i micie życiowym cytując Arnolda Mindella i jego mit. W książce „Wspomnienia, sny, myśli” o swoim micie życiowym opowiada C. G. Jung. Tym razem znalazłem i przełożyłem na j. polski ważny cytat A. Einsteina – też o micie lub o tym, co Hillman nazywa „Kodem Duszy”.




My Entire Scientific Career Has Been a Meditation on My Dream: I was sledding with my friends at night. I started to slide down the hill but my sled started going faster and faster. I was going so fast that I realized I was approaching the speed of light. I looked up at that point and I saw the stars. They were being refracted into colors I had never seen before. I was filled with a sense of awe. I understood in some way that I was looking at the most important meaning in my life."
Albert Einstein

"Cała moja kariera naukowa była Medytacją nad Snem: razem z przyjaciółmi jeździliśmy nocą na sankach. Zacząłem zjeżdżać w dół, ale moje sanki coraz bardziej przyspieszały. Jechałem tak szybko, że zdałem sobie sprawę, iż zbliżam się do prędkości światła. W tym momencie spojrzałem do góry i zobaczyłem gwiazdy. Ich światło uległo refrakcji tworząc kolory jakich nigdy wcześniej nie widziałem. Byłem pełen podziwu. W jakiś sposób rozumiałem, że patrzę na samą istotę sensu mojego życia”
Albert Einstein

The permanent is beyond all comings and goings. Go to the root of all experience, to the sense of being. Beyond being and not-being lies the immensity of the real. Try and try again.
~Nisargadatta

To, co stałe jest poza wszelkim przychodzeniem i odchodzeniem. Idź do źródła doświadczenia, do sensu istnienia. Poza istnieniem i nieistnieniem leży ogrom rzeczywistości. Nie przestawaj próbować.
~ Nisargadatta








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz - twoja opinia/zdanie jest dla mnie ważne !